• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 21 مرداد 1400
کد مطلب : 138022
+
-

کیوسک/ روزنامه گاردین [انگلیس]/ شکاف میان مدارس خصوصی و دولتی


روزنامه گاردین، گزارش یک خود را به مسئله نابرابری تحصیلی در این کشور اختصاص داده است. براساس تحقیقی که در انگلیس انجام شده، شکاف میان مدارس خصوصی و دولتی در این کشور به بیشترین حد خود در دوران مدرن رسیده است. بر این اساس، 70درصد نمرات بالا در مدارس خصوصی، ممتاز هستند؛ درحالی‌که در مدارس دولتی، این رقم 39درصد است. کرونا یکی از دلایل عمیق‌تر شدن شکاف است.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
استعفای کومو


نیویورک تایمز هم، همچون دیگر رسانه‌های بزرگ در آمریکا، ‌در صفحه اول خود به ماجرای استعفای اندرو کومو پرداخته است. کومو بعد از انتشار گزارش مستقل دادستانی نیویورک به سوء رفتار جنسی با چندین زن متهم شد. او این اتهام‌ها را رد کرد و با وجود درخواست رهبران حزب دمکرات ازجمله جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، وعده داده بود که فرجام‌خواهی خواهد کرد. با این حال کومو در نهایت اعلام کرد که استعفا بهترین راه است و از سمتش کناره می‌گیرد.

روزنامه نشنال [امارات]
هشدار اتحادیه اروپا درباره طالبان


هشدار اتحادیه اروپا درباره قدرت‌گیری طالبان در افغانستان، گزارش یک روزنامه اماراتی نشنال است. بر این اساس، اتحادیه اروپا درباره کنترل دو سوم قلمرو افغانستان توسط طالبان هشدار داده است. مقامات امنیتی اتحادیه گفته‌اند که طالبان این استراتژی را در پیش گرفته است که ولایات اطراف کابل را فتح کرده تا پایتخت افغانستان را ایزوله کند. طالبان در شمال فتوحات زیادی داشته و عملا دسترسی کابل با شمال را قطع کرده اند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
هماهنگی آمریکا و اسرائیل علیه ایران


روزنامه العربی الجدید، ملاقات رئیس جدید سازمان سیا با مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی را نشانه‌ای از هماهنگی‌های آمریکا و اسرائیل علیه ایران به شمار آورده است. برنز البته قرار است پس از این ملاقات‌ها برای دیدار با مسئولان تشکیلات خودگردان، عازم رام‌الله شود. همزمان با این تحولات، یک هیأت امنیتی اسرائیلی برای رایزنی با همتایان خود عازم مسکو شده است. جزئیات برنامه سفر این هیأت تا‌کنون منتشر نشده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید